Växten Aloe Vera

I denna blogg kommer jag att skriva om växten Aloe Vera som är släkt med sparrisen!
Jag kommer att skriva om Aloe Verans olika egenskaper, vad den är bra för och jag kommer dessutom recensera olika Aloe Vera Produkter för er som vill hitta rätt i djungeln bland olika Aloe Vera produkter. ;)
 
Om mig;
Jag är en glad och positiv tjej som alltid har varit intresserad av skönhet & hälsa! Mycket av våran hälsa och skönhet sitter just i magen och tarmen! Då man dricker Aloe Vera hjälper man kroppen att må bättre och bibehålla en god hälsa då aloe veran gör att man tar upp fler näringsämnen ur maten samt att Aloe Vera fungerar enligt synergieffekten vilket innebär att 1 + 1 inte blir 2. Utan 1 + 1 blir kanske 4, 5 eller 6. Alltså tillgodogör sig kroppen mycket mer ämnen även fast om man bara dricker några matskedar Aloe Vera varje dag.
 
Enligt mig är Aloe Vera rena skönhetsdrycken. Den har gjort att jag fått finare hår, hud och naglar plus att håret växer fortare!
 
Många som dricker Aloe vera säger att de sällan blir sjuka och att de helt enkelt mår bättre! Aloe Vera innehåller dessutom otroligt mycket olika näringsämnen.
 
Däremot ska man vara noga när man väljer vilken aloe vera dryck man ska dricka! Jag rekommenderar Forever Livings gula dunk som endast innehåller ekologisk aloe vera av bästa kvalitet! Inget vatten är tillsatt! Enligt mig är detta den bästa på marknaden.

Det finns även billiga aloe vera drickor men enligt min erfarenhet är de inte alls lika bra då DE mest innehåller vatten. Ett tips är att titta på innehållsförteckningen. Den ingrediensen som står först är den som produkten innehåller mest av. Enligt mig ska man alltså inte köpa en produkt om första ingrediensen på innehållsförteckningen är "aqua". Det är ju dumt att betala för mest vatten!
 
 
Jag är otroligt faschinerad av Aloe Vera plantan! Utöver detta intresse har jag en anställning inom skönhetsbranchen där jag jobbar med ansiktsbehandlingar, vaxning, fransförlängningar, naglar, ögonbryn o.s.v! Så intresset för skönhet & hälsa har alltid funnits med hos mig! Har ni några frågor är det bara att fråga ;)

Kommentarer:

1 Yolanda - "Det här är mitt privata krig":

Hej gumman! <3 Kul att du har börjat blogga! Puss

Svar: Hej! Det är bara att följa om du vill. ;) Puss <3
M P

2 sofie:

den är väldigt bra när man bränt sig

3 Gunilla:

Kul att en kollega tittade in och sa hej. Keep up the good work. :-)

Svar: Hej! Tack det samma! :)
M P

Kommentera här: